آموزش پویش و اسکن کردن سیستم با آنتی ویروس نود 32
آموزش پویش و اسکن کردن سیستم با آنتی ویروس نود 32
نوشته شده در پنج شنبه 1 اسفند 1392
بازديد : 111
نويسنده : Ali.f4R

سلام

در این آموزش قصد داریم با نحوه اسکن کردن و پویش سیستم توسط آنتی ویروس nod32 آشنا شویم . یکی از مهمترین کارهایی که باید با هر آنتی ویروس بتونید انجام بدید ، اسکن و پویش کردن سیستم رایانه است . با استفاده از نود 32 هم اینکار برای شما امکان پذیر است . برای اسکن کردن سیستم ، ابتدا بر روی نماد computer scan در سمت چپ آنتی ویروس کلیک کنید . در سمت راست برنامه ، گزینه هایی رو خواهید داشت .

دو نوع پویش و اسکن وجود دارد ، یکی پویش smart scan  هست که قبلا هم توضیح دادیم ، پویش هوشمند هست که در واقع تمام سیستم شما توسط نود 32 ، اسکن می شود و دیگری پویش custom scan هست ، که عمل اسکن رو اختیاری می کند . در واقع ، اگر قصد دارید که بخش های خاصی از رایانه رو توسط آنتی ویروس ، اسکن کنید ، می توانید از این قسمت استفاده کنید . روش های دیگری هم برای اسکن کردن وجود دارد . مثلا ، می توانید بر روی یک پوشه کلیک راست کرده و گزینه scan with eset nod32 antivirus رو انتخاب کنید .

اگر بر روی گزینه smart scan کلیک کنید ، برنامه نود 32 ، سیستم شما رو شروع به اسکن و پویش می کند . اسکن از اولین درایو سیستمون شروع میشه تا آخر . این نوع اسکن با توجه به ظرفیت هاردتون زیاد طول میکشد . با کلیک بر روی اسمارت اسکن ، با تصویر زیر روبرو می شوید . البته این تصویر مربوط به ورژن 6 آنتی ویروس نود 32 می باشد .

 

با کلیک بر روی گزینه stop و یا ضربدر ، تصویر زیر برای شما نمایان می شود .

 

تصویر بالا ، اطلاعاتی رو در مورد پویش موردنظر می دهد . در کنار تیک سبزرنگ ، جمله scan interrupted by user نوشته شده به این معنی است که ، اسکن توسط کاربر قطع شده . گزینه دیگر در این اطلاعات ، time of completion می باشد که در واقع مدت زمان و تاریخ اسکن رو نشان می دهد.

گزینه بعدی ، threats found هست که تعداد تهدیدات پیدا شده رو نشون میدهد . گزینه objects cleaned هم مربوط به تعداد فایلهای مخربی که پاک کرده است می باشد . یک گزینه دیگر هم به نام show log وجود دارد که با کلیک بر روی آن ، می توانید به مشخصات بیشتری در مورد نود 32 دسترسی داشته باشید . وقتی بر روی این گزینه کلیک می کنید ، نود 32 تصویر زیر رو به شما نشان می دهد .

 

در این پنجره ، مشخصات دقیق اسکن رو مشاهده خواهید کرد . یک گزینه به نام filter وجود دارد که با استفاده از اون گزینه می تونید بر روی این مشخصات کنترل داشته باشید .

تا اینجا با پویش smart scan  آشنا شدید . در نوشته بعدی شما رو با اسکن از نوع custom scan آشنا خواهیم کرد .

استفاده از آنتی ویروس نود 32 بسیار آسان هست . این نوشته ها هم برای آن دسته از عزیزانی که احتمال می رود تازه کار باشند و استفاده از نود 32 رو وارد نباشند نگاشته شده .امیدوارم که مورد استفاده همه قرار بگیره .

 

در نوشته قبلی با اسکن و پویش سیستم توسط بخش smart scan آشنا شدیم ، در این قسمت می خواهیم با بخش custom scan آشنا شویم . پس با ما باشید .

ابتدا بر روی گزینه custom scan در بخش computer scan  کلیک کنید تا پنجره مورد نظر توسط نود 32 باز شود . با تصویر زیر روبرو می شوید .( البته در نسخه 6 آنتی ویروس نود 32 )

 

در این صفحه ، یک گزینه به صورت لیست وجود دارد به نام scan targets . با استفاده از این گزینه می توانید برای انتخاب مسیر مورد نظرتون جهت اسکن ، دسترسی بهتری داشته باشید .مثلا توسط این گزینه می توانید removable media رو انتخاب کنید . به این معنی که می خواهید حافظه های جانبی مثل فلش و ... رو اسکن کنید . اگر قسمت local drive رو انتخاب کنید فقط درایوهاتون تیک می خورد .

فرض کنید در درایو d  دو تا پوشه رو می خواهید اسکن کنید ، می توانید بر روی درایو d کلیک کنید و به زیر گزینه ها دسترسی داشته باشید و پس از انتخاب دو پوشه موردنظر ، گزینه scan رو بزنید . بعد از اسکن کردن ، برنامه نود 32 اطلاعات اسکن رو به شما نمایش می دهد .

خوب ، تا اینجا با دو روش اسکن کردن سیستم از طریق گزینه هایی که در خود برنامه نود 32 وجود داشت آشنا شدیم . روش دیگر برای اسکن کردن پوشه های خاص این است که بر روی پوشه مورد نظر راست کلیک کنید و گزینه scan with nod32 antivirus کلیک کنید تا عمل اسکن آغاز شود .

قبلا هم گفته بودم که این مطالب ، خیلی ساده هست و هدف از نوشتن این مطالب ، آموزش آن به افرادیست که تا حالا با نود 32 کار نکردند .

امیدوارم که مورد قبول واقع شده باشد .

موفق و سربلند باشید .






مطالب مرتبط با اين پست
.



مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








كد ساعت

قالب وبلاگ

.